Byron & Hjärnspöken

Idag träffade jag upp finlandssvenska Jasmine i city. Hon är här som au pair och vi bestämde oss för att äta middag ihop. Vi år jättegoda burgare på Byron, som finns lite överallt här i London. Jättegott så rekommenderar stort! Sen tänkte vi gå på en. En drink alltså. Problem, jag hade inte mitt id med, så jag kom inte in. Kändes så himla förnedrande... Jag är ju faktiskt 20! Så vi bara gick omkring och hade kul för det. Men nytt försök nästa vecka och då ska passet med!! Så halv 11 satte jag mig på bussen hem. Paranoid som jag är var jag lite orolig hur det är på kvällen här i mitt område, och måste säga att jag stressat upp mig HELT i onödan. Var inte alls läskigt ju! I alla fall inte kl 11. Och bussen stannar ju nästan vid dörren, haha kanske 200m ifrån. Så inte ens jag hinner bli rädd. Och nej, ni behöver inte vara oroliga för mig när jag skriver att jag varit rädd. Jag är inte i fara på något vis, jag är bara extremt paranoid. Jag har ändå lite börjat inse att hela London INTE vill mig illa och råna mig. Storstan är inte läskig egentligen, bara hjärnspöken! 

1 kommentar: