Q / A del 2

Va va de bästa med att få jobba på VS? Var det kanske erfarenheten i sig eller nåt helt annat? Upplevelsen och erfarenheten i sig! (...och personal rabatten!!)

Och så en enkel, men ändå superknepig fråga (hahaha en fråga man i allmänhet ställer åt femåringar ) va e din favoritfärg? Kanske inte den lättaste frågan för en frisör med ett öga för mode o stil. Men vi kör på dehär. Grått, svart och mörkblått, kanske!

E de fortfarande Vasa du siktar på för i höst? ;) Japp!

Hur hittade du lägenheten i London och var nånstans var den? Första stället jag bodde på var ett student living i Bethnal Green, och det bokade jag på deras hemsida. Det var helt okej men inte alls prisvärt. Sen sa min kompis "Men hej, det finns ju ett ledigt rum i mitt hus" så fick jag nummer till hennes landlord, ringde henne och sen flyttade jag in där. Då bodde jag i Angel och det gillade jag massor!


Första dagen i mitt rum på Bethnal Student Living. 

Är det något annat område du hellre skulle bo i om du flyttade tillbaks? Skulle nog vilja testa på västra London då!

Bodde du tillsammans med nån och isf gick de bra elr blev de några bråk? Ja, egen lägenhet finns inte att tänka på med de hyrorna. Blev mycket bråk på första stället, men annars gick det bra. 

Behöver man adapter i England? Ja det behöver man! Finns att köpa på t.ex. Chlas Ohlson för några euro

Vad hade du för försäkring? Jag hade nog bara min vanliga sjukförsäkring som hemma, så länge jag hade rätt till Kela. Men efter att jag började jobba där miste jag den finska och gick istället under den Engelska.

Var kläder billiga? Njä, inte speciellt. Och rätt så dålig kvalitet på typ Primark och River Island


Regnar det mycke och hur är vädret överlag? Regnar inte så särskilt mycket, tycker jag. Ofta rätt så grått och väldigt milt.

Varför studerar du inte i London? Det är för dyrt

Hur gjorde du med adressen som au pair? På samma sätt som nu när jag var i England, meddelade magistraten att jag var utomlands och på vilken adress men min officiella adress var hela tiden hemma hemma!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar