Q / A del 1

Tanken var ju att jag skulle svara i en video, men fick det inte att bli till något. Klippen är filmade, men fick inte ihop dem på ett sätt så jag var nöjd... Så här kommer svaren, i ett vanlig inlägg istället! 

Vad var det mest skrämmande med att flytta till London? Mest skrämmande var att jag inte visste vad som skulle hända. Jag hade inget jobb, kände ingen och visste inte hur och vad allt som skulle fixas.

Vad skulle du ge för tips till någon som ska flytta till London? Något du själv missade? Har ju skrivit ett helt inlägg om det, HÄR

Vad är jobbigast med att vara ifrån din storasyster sådär länge? Att man går från att ses flera gånger i veckan till att knappt höras några gånger i månaden, och inte ses på flera månader. 

Vad kommer du sakna mest med London!? Storstadspulsen och stadsglittret om kvällarna!

Fick du kompisar där? Jo, många!



Var det svårt att förstå all engelska? Tänker då på olika dialekter som säkert finns i London... Jag hade en stark engelska att börja med så jag hade inte några problem med att förstå engelskan, ibland lite hackigt att uttrycka sig, men oftast gick det utan problem. Dialekter finns det massor men jag tänkte inte på dem om nån inte pekade ut det åt mig! 

Var killarna snygga? :) Jodå! ;)

Hurudan var arbetsmoralen på ditt jobb? Var chefen trevlig/sträng/kylig.... Hårdare arbetsklimat absolut. Ingen är o-utbytbar, och det var hög omsättning på personalen. Men kommer man från skandinavien har man nog tillräkligt hög arbetsmoral (jag i alla fall), dock var det läskigt några sjukdagar man fick ta osv. Vissa managers var väldigt kyliga och vissa super hjärtliga och goa!

Vet att det är dyrt att bo där. Vad kostade tex en öl på puben? Inte helt säker då jag inte dricker öl men tippar på £5

Såg du några kändisar där? Zoella!

Vad kommer du hitta på nu efter London? Plugga i Finland eller kanske i Sverige? Plugga är planen just nu, i Finland. Men kommer jag inte in till de linjer jag sökt till hösten siktar jag nog på att åka tillbaka till London!

Varför valde du att åka till just London? Jag ville åka till en storstad, inte så långt ifrån Finland och där man pratar engelska, så London var ganska perfekt!

Har du nåt favoritställe där? Angel där jag bodde och South Kensington!




Vad skulle du ge för tips till någon som skall resa till London, vad måste man absolut se eller uppleva? :) Jag tycker att man måste göra alla klassiska turist grejerna, som att se Big Ben, åka London Eye, gå till Madam Tussauds, gå på Oxford Street och Piccadilly circus. Har man redan varit i London och gjort allt det där ska man gå på Portobello market, gå en promenad längs Themsen, både på natten och dagen, gå på en musical, och skit i tuben, gå istället (eller åk buss) tar lite längre tid men man får se så mycket mer, så det är lätt värt det! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar