DAY 1

Dagens lunch

Jag fick ju i födelsedags present av min syster en gång med personligtränare på vårat gym. Förra veckan var jag på planeringsmöte med henne, och då konstaterade både hon och jag att jag nog skulle behöva lite hjälp med kosten också. Så i slutet av veckan fick jag skriva en matdagbok och igår hade vi ett nytt möte om kosten. 

Jag skämdes som en gris när jag satt där, med min egen matdagbok framför mig med vad jag ätit, med uträknade kalorier och socker mängder. Då insåg jag ju att jag verkligen misshandlar min kropp. Och så kan man ju lugnt säga att jag har ett socker beroende. 

Jag äter egentligen för lite mat just nu, och för dåligt. Enligt mitt nya kost schema ska jag äta MASSOR mer än jag är van vid! Min kropp går just nu på sparlåga och därför känner jag sällan hunger, och oftare bara ett sug. Den dagen man vaknar upp hungrig ska man vara nöjd, betyder att ämnes omsättningen är igång och funkar så som den ska! 

Det sköna är också att konstschemat inte är några konstigeter, det är normal och bra mat! 

Idag har jag börjat på kostschemat, och senare i veckan ska vi ha genomgång av mitt träningprogram. Målet är att få in 1-2 ggr styrketräning i veckan. Det blir ju utöver de ledda timmarna jag går på, Zumba och Step. Har verkligen noll koll på salen och alla maskiner, när jag är där brukar det sluta med att jag inte kan ställa in någon maskin, blir nolo och smyger sedan tyst därifrån. Haha, men det ska det bli ändring på NU!

Så, efter tre veckors träning har jag -2cm i midjan redan, och det känns bra! Nu när jag tar tag i kosten också hoppas jag på mer fiin fina resultat! 

Och så min smarriga middag på det! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar