Galenskap i tunnelbanan

Situation: Morgon trängsel i tunnelbanan. Tåget kommer, och eftersom jag låtit tre gå förbi redan orkar jag inte vänta mer och börjar gå in i vagnen som redan är proppfull. Nej då börjar en tant knuffa mig och skrika att HON FAKTISKT stått längre och väntat än jag. Jag säger vänligt, I'm so sorry but I also need to get on the train. Hon snäser nått otrevligt, sen knuffar hon nästan ut mig ur vagnen idioten?! Trots att hon redan var på tåget själv. Det värsta var att hon gick ut på nästa station, men före det armbågade hon till mig. Hallå åker man en station behöver man faktiskt inte ens ta tåget och skrika på oskyldiga trötta människor påväg på jobb. Det finns ju inget kö system, om man inte trängs kommer man inte på tåget helt enkelt. Det måste man veta om. Åk inte tuben då. 

Travel tips för London. Åk inte tunnelbana om ni inte måste kring kl 9. Det är ren galenskap.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar