Dag 1 i London

Hej allihopa, nu är jag i London!! Igår kväll grät jag och ville hem, men som tur har jag mamma som får mig att se klart. Redan igår på kvällen kändes det mycket bättre.

Lite saker finns ju att bli van med. T.ex så förväntade jag mig en tågbiljett som i Finland (ni vet avgång 11.17, byte vid Farringdon 12.03 osv osv) men nej jag fick en biljett bara och skulle hitta själv. Men jag fick dem att rita en beskrivning till mig. Nåja hittar till platform 4 och kommer på tåget, följande problem, de ropar inte på tågen vilken station som är näst (de gör de bara på tuben) och då blir jag riktigt riktigt stressad. Men kommer av på rätt tågstation fast då hittar jag inte tubstationen.. Haha jag var verkligen såå lost! Som tur finns det personal överallt på stationerna. Tills sist så kom jag ändå fram till mitt boende. Huset och rummet är jättefint. Bara ca 5min från tuben är det och sådär.

Igår var jag en sväng till Oxford street, fixade ett UK nummer och bara gick och tittade. Sen var jag på ett stort Sainsbury's nära mig. Dit ska jag gå idag igen och handla lite mer matföråd. Behöver också en kudde, det fanns inte. Inte heller täcke men som tur tog jag med en filt! Inatt har jag sovit med ylletröja och handduk i dynvaret, haha man tager vad man haver! 

Idag ska jag ut och utforska London mer!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar