2014

Härregud, vad har inte hänt mig under 2014? Jag har:

- Åkt iväg som au pair till Colorado, USA
- Sett New York och Denver
- Jobbat ca 50h veckor med 3 barn, 4 år och under
- Gått i rematch och flyttade till Virginia och gick igenom helvetet på jorden. Kom till galen familj med ett smutsigt kaos till hus, gris i köket och översvämning i källaren, och en värdmamma som var galen och ljög så mycket att hon nog knappt visste vad hon heter. Var där bara ett dygn. 
- Sedan bott två veckor hos min LCC(kontaktperson) och sov dag och natt, emellanåt åt jag någåt toast med nutella
- Kom hem igen och mått så dåligt som jag inte trodde var möjligt
- Men insett att livet går vidare och började så småning om må bättre
- Planerat att flytta till Sverige och var till och med och provjobbade på ett galet ställe
- Fyllt 20 år
- Funderat på att åka som au pair någon annan stans (England, Australien, Nya Zeeland osv...) 
- Blivit moster för andra gången
- Planerat språkresa till Australien, med en organisation som ljög och ändrade vilkoren mitt i, tur fixade jag mig ur den situationen!
- Funderat om det är jag som är oresonlig och om alla problem jag haft berott på mig? Är det mig det är fel på liksom?
- Jobbat som frisör i fyra månader
- Bestämt mig för att åka till London
- Åkt till London, och fick mitt drömjobb som försäljare på VS
- Insett att det inte bara handlar om att få ett jobb utan också prestera tillräckligt bra varje dag för att behålla det
- Haft familj på besök i London
- Åkt London Eye två gånger
- Insett att Finland nog är rätt så bra i alla fall
- Haft mitt livs första panikattack, men överlevde det också
- Bestämt mig för mitt nästa steg i livet 
- Kommit på vad jag vill göra när jag blir stor

Så det har varit ett mycket blandat år känslomässigt. Några toppar och några dalar. Är ändå rätt så nöjd med livet just nu. Alltid kan man ju komma på saker att ändra på, men i det stora hela liksom.

Önskar jag kunde snabbspola över julen nu, vill inte veta av det att jag ska sitta ensam här. Men det ska jag väl också klara. I slutändan är det ändå bara en dag. Årets viktigaste, men bara en dag.

Vad har ni gjort i år?


New York Januari 2014 -  London November 2014

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar