Three weeks

Idag är det tre hela veckor sedan jag kom hit till bästa London. Och det har hänt massor på dessa veckorna, och jag är så himla glad att jag tog steget att åka hit. Jag kom på mig själv att tänka hur glad jag är att att det sket sig i USA, annars hade jag ju inte varit här. Och jag är så himla lycklig här. Jag tror ju verkligen inte att everything happens for a reason, men jag tror att man kan hitta en orsak i det som händer. Och att åka hit, det var väl mitt sätt att ge en mening till att USA inte lyckades så bra. 

Jag trivs så bra i London, jag känner mig hemma här. Jag älskar att jag börjar hitta lite smått utan kartor på telefonen, börjar förstå lite av buss systemet, och tunnelbane systemet känns enkelt nu. Det ända jag inte älskar är att det är så himla dyrt. Jag hade trott att det bara var hyrorna som var höra och relativt billigt att leva, men jag tycker det är dyra hyror och dyrt att leva. 

Men nu börjar ju jag jobba, så kommer ju inte bara gå på minus mer. Som jag hittills gjort, levt på sparkontot liksom. Och när jag varit här i 10 veckor så kommer jag antagligen flytta ut och då ska jag verkligen försöka hitta något billigare än det här studentboendet jag bor på. Det siktar jag på i alla fall!

Nu har det blivit några shoppingdagar. Har inte köpt så mycket och kommer lämna tillbaka några saker faktiskt. Eftersom jag inte kommer ha uniform på mitt jobb men det är dresscode, måste jag köpa kläder nu till att ha på jobb. Jag gillar så mycket färg så har inte nästan alls helsvarta kläder. Men att det kan vara svårt att hitta när man är tvungen! Men, jag har ju några dagar på mig än. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar