Piccadilly Circus & Trafalgar Square

Idag vaknar jag av den trevliga överraskningen att vi inte har någon el. Den hade bryts någon gång i natt och inte förrän kl 12 fick vi tillbaka den. Betyder att typ allt jag handlade igår var dåligt nu. Så. Jävla. Irriterande. 
Jag har börjat känna mig lite ensam här. Min roomie kan inte engelska så vi kan förstå varann med google translate, men det går ju inte att umgås så riktigt. Men tack vare en facebook grupp som är guld värd har jag kommit i kontakt med några tjejer. Idag träffade jag några jättesöta tjejer och vi gick lite omkring, lärde känna varann och sådär. Jag hade jättetrevligt i alla fall!
Piccadilly Circus
När jag stod vid Piccadilly Circus och väntade på de andra kom det fram en kille till mig och bjöd ut mig på dejt och sa hur vacker jag var. Haha sånt händer ju bara inte hemma. Men han kändes inte riktigt som min typ så jag sa tack men nej tack. 
Trafalgar Square
Att åka tuben går hur bra som helst för mig nu! Jag tyckte det var så himla obehagligt första gången jag åkte. Men har redan vant mig med folkmassan och trängseln. Eller van och van, men känns inte lika obehagligt längre. Och det är faktiskt relativt enkelt att hitta. Jag har appen Citymapper som verkligen är guld värd den med (fast gratis på appstore, bra va?!) den hjälper mig att hitta överallt i London och hem igen! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar